מפתח נתקע בסוויץ'

נתקע לכם המפתח בסוויץ'? אתם כנראה בעלי רכב מדגם הונדה, יונדאי, קיה או רכב גרמני מקבוצת פולקסווגן. אני מניח שבגלל זה אתם כאן קוראים את המאמר הזה. 

מניסיון של שנים בתחום מנעולנות הרכב, ברוב המקרים יהיה צורך בהחלפת סוויץ' לרכב או בתיקון סוויץ' לרכב.

זה יכול להיות מאוד מפחיד למצוא את עצמכם במצב כזה. אל תיבהלו, כדי שלא תשברו את המפתח בסוויץ', מה שעלול לגרום לתיקון יקר.
מאמר זה יספק מידע על מה גורם למפתח הרכב להיתקע בסוויץ' וכיצד ניתן לחלץ אותו או באילו מקרים יש צורץ בהחלפת סוויץ' לרכב. בואו נהיה תמציתיים ונלך ישר לעניין!

 

מפתח נתקע בסוויץ'

 

סיבות נפוצות שמפתח לרכב נתקע בסוויץ'

חלק מהבעיות מבלבלות נורא וסביר להניח שאתם שואלים מדוע מפתח נתקע בסוויץ' ואיני יכול לשלוף אותו.

הסיבה הנפוצה היא תמיד הקלה ביותר לתיקון. הסיבות השכיחות כוללות הגה נעול, מכונית שאינה בהילוך פארקינג, או מחשב הרכב חושב שהמפתח עדיין במצב ON כאשר הוא כבוי. סיבות אחרות כוללות לכלוך על המפתח, צילינדר מנעול פגום, מפתח שחוק, מצבר מת או מפתח לא תואם שנתקע בסוויץ'.

 

הרכב לא בהילוך פארקינג: כלי רכב מתוכננים עם מספר מאפייני בטיחות. בתיבת ההילוכים האוטומטית שלכם, למשל, אם הרכב שלכם אינו במצב חניה, מפתח הרכב לא ייצא. באופן דומה, תיבת הילוכים ידנית כוללת העברה של ידית ההילוכים לניוטרל לפני שליפת המפתח. אם בבעלותכם רכב, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, אתם אמורים לדעת זאת כבר עכשיו.

בכלי רכב ישנים יותר, יש סיכוי שמסילת ההילוכים מפלסטיק או גומי קפץ למעלה. ייתכן שיש לכלוך או פסולת על הדופן, מה שמפריע לידית להגיע להילוך הפארקינג.

 

הרכב במצב ACC: לרוב הרכבים המשתמשים במפתחות רגילים יש מצב ACC בסוויץ'. מצב הACC הוא קליק אחד לאחר מצב הכיבוי. זה מאפשר לנהג להשתמש בחלק מתכונות המכונית מבלי להפעיל את מנוע המכונית. תכונות אלה כוללות חלון, נעילה חשמלית ורדיו.

כנראה שלא שמתם לב שהשארתם את המפתח במצב ACC כי מיהרתם. כאשר בפעם הבאה אינכם מצליחים לשלוף את המפתח שלכם, נסו לסובב את הסוויץ' עד הסוף בכיוון ההתנעה ואז לסובב בחזרה עד למצב כבוי.

 

הגה נעול: תכונה בטיחותית במכונית שעשויה לגרום למפתח רכב להתקע בהצתה ולא תאפשר כיבוי מנוע – נעילת ההגה. תכונה זו מופעלת אוטומטית כאשר אתה מפעיל קצת כוח על ההגה, במיוחד בעת כיבוי המכונית.

מנעולי הגה מצוידים במכוניות כדי למנוע תנועת ההגה כאשר אין מפתח בהצתה. למרבה הצער, הוא ננעל לפעמים כשהמפתח עדיין בהצתה.

 

צילינדר סוויץ' לא תקין: כמו ברוב הרכיבים החשמליים והמכניים במכונית, צילינדר הסוויץ' נשחק לאורך זמן. אבל מה קורה אם הוא נשבר כאשר מפתח הרכב מוכנס? יהיה לך מפתח תקוע במצב ההצתה ON או בכל מצב מפתח שהוא היה בו לפני כשל הסוויץ'.

אחת הדרכים להבטיח שצילינדר הסוויץ' שלך יחזיק מעמד לאורך זמן היא להפחית את מספר הפריטים על מחזיק המפתחות שלך. דברים רבים על מחזיק המפתחות יגרמו להם להתנדנד קדימה ואחורה, מה שמגדיל את הסיכוי לשחיקה ולבלאי מוקדם. שחיקה ובלאי מוקדם עלולים גם לגרום לכך שהמפתח יתקע בסוויץ', והמכונית לא תתניע או תתכבה.

במקרים שהסוויץ' לא תקין יש להזמין מנעולן רכב לביצוע החלפת סוויץ' לרכב.

 

לכלוך על המפתח: מפתחות רכב רגישים לכל צורה של חוסר שלמות. פסולת או לכלוך על מפתח הרכב עלולים למנוע ממנו להפעיל או לכבות את הסוויץ'.

רובנו משתמשים במפתחות המכונית שלנו בתור אולר במספר הזדמנויות. לחפור דברים, לפתוח קופסאות או דואר, לגרד דברים, רק אם למנות כמה. כל אחת מהפעילויות הללו עלולה להשאיר פסולת על מפתח הרכב.

 

מצבר מת: מערכת ההצתה של הרכב פועלת עם מתח חשמלי. אם המצבר לרכב שלך התרוקן, זה יכול למנוע ממך לסובב את המפתח. אינדיקציה טובה למפתח תקוע בהצתה בגלל מצבר מת הוא צליל נקישה חוזר ונשנה כשאתה מנסה להתניע את הרכב.

בעוד שמצבר מת יכול למנוע ממך להסיר את מפתח ההתנעה, זה קורה לעתים רחוקות. בדרך כלל, צליל נקישה חוזר בעת סיבוב ההצתה מצביע על סוללה מתה או נקודות חלודה של המצבר. זה יכול לנבוע גם מסטרטר פגום.

 

מפתח רכב בלוי: הסיבה האחרונה יכולה להיות שיש לך מפתח פגום או בלוי. כפי שצוין לעיל, רבים מאיתנו משתמשים במפתחות המכונית שלנו לכמה דברים שאינם כרוכים בהתנעת המכונית. אלה יגרמו לבלאי מואץ של המפתח. מפתחות לרכב מיועדים במיוחד לנעילה ופתיחת דלתות ולהתנעת הרכב. הימנע משימוש במפתחות המכונית שלך בדברים אחרים.

 

שלב אחר שלב כיצד לשחרר מפתח שנתקע בסוויץ'

מכיוון שישנן מספר סיבות לכך שמפתח רכב נתקע בהצתה, יש גם סדרה של הוראות כיצד להוציא את המפתח מההצתה. בואו לחקור את המדריכים למטה.

 

טען את מצבר הרכב שלך: מכיוון שמצבר מת יכול לגרום למפתח לרכב להיתקע במתג ההצתה, טעינת המצבר תשחרר את המפתח.

אם אתה חושד במצבר במתח נמוך או מבחין בלחיצה חוזרת בעת סיבוב המפתח, הטען מחדש את המצבר כדי לראות אם מדובר בבעיית מתח נמוך. אתה יכול להניע את המכונית עם בוסטר או רכב אחר.

העבר את ידית ההילוכים לפארקינג: בעיה נפוצה של מפתח תקוע בהצתה היא הסרת מפתח הרכב מבלי להעביר כראוי את ידית ההילוכים למצב פארקינג.

אם זה המקרה, ודא שידית ההילוכים נמצאת בחנייה על ידי העברה שלה בין מצב חניה למצב ניטרלי תוך כדי דריכה על דוושת הבלם, העברת מפתח הרכב לאחור ומשיכת המפתח.

 

שחרר את נעילת ההגה: נעילת הגה היא תכונת בטיחות המונעת מההגה לנוע בעת הסרת המפתח. אם ההגה ננעל כשהמפתח נמצא במתג ההצתה, נסה להניע אותו ימינה ושמאלה תוך כדי משיכה קלה של מפתח ההתנעה.

 

ריסוס חומר סיכה בצילינדר הסוויץ': אם המפתח תקוע בגלל לכלוך, שמן את המנעול בכל חומר סיכה בהתזה. זה יכול להיות מאתגר מכיוון שהמפתח חוסם את המנעול. תזדקק לקשית בהתזה כדי להגיע לחריץ המפתח. דוגמה מצוינת לחומר סיכה כזה היא WD-40.

 

נדנד את ההצתה: שיטה מוכחת שהצילה אנשים רבים היא דחיפת המפתח לתוך צילינדר המנעול ביד ימין תוך נדנוד של ההגה ביד שמאל.

נדנד את המפתח ואת ההגה ימינה ושמאלה תוך לחיצה על דוושת הבלם. זה כנראה יוציא את המפתח.

 

קרא קודי תקלות: האם כל השלבים שלמעלה הוכחו כפסולים? חבר סורק OBD2 כדי לשלוף את כל קודי התקלות מיחידות קשורות כדי לראות אם יש לך בעיה בסוויץ' או בהילוך. אם יש לך סורק מתקדם יותר, תוכל לקרוא קודי תקלות מתג ההתנעה והאימובילייזר.

 

בדוק את מתג הבטיחות: מכוניות יפניות ואמריקאיות רבות מצוידות במתג נעילה נוסף בהצתה שבו עליך להכניס את המפתח וללחוץ על כפתור כדי לסובב את המפתח בחופשיות ולהוציאו. עיין בספר הרכב שלך כדי לוודא שאתה לא מפספס שום דבר.

 

התייעץ עם מנעולן רכב מקצועי: אם ניסית את השלבים לעיל ואף אחד לא עובד, זה הזמן להתייעץ עם מנעולן רכב. לא נשארו לך הרבה אפשרויות. תן למנעולן הרכב להסתכל על הסוויץ'. סביר להניח שיש לך סוויץ' כושל שדורש החלפה/תיקון או שהמפתח שלך איבד קידוד ודורש תכנות מחדש.

 

שאלות נפוצות:

 

ש: כמה עולה להוציא מפתח שנתקע בסוויץ'?

הוצאת מפתח שנתקע בסוויץ' יעלה 150 עד 350 שקלים, תלוי עד כמה המשימה מאתגרת. לפעמים, זה יהיה קצת יותר או פחות.

עם זאת, אם המפתח המדובר הוא מפתח צ'יפ, זה יעלה יותר מכיוון שמדובר במפתח מורכב יותר ששולח ומקבל אותות ממערכת האבטחה של הרכב.

הם מתוכננים עם מיקרו-שבבים ששולחים אותות לחיישנים נגד גניבה של המכונית בכל פעם שהם מזהים משהו שגוי. כמובן, מפתחות מסוג זה יצריכו עבודה מורכבת יותר בהוצאתם מההצתה.

 

ש: איך אתה יודע אם צילינדר מנעול ההצתה שלך תקול?

כמו רוב הרכיבים החשמליים והמכניים במכונית, צילינדר הצתה כושל (המכונה גם מכלול מנעול הצתה) ייתן כמה סימנים להודיע לנהג שמשהו לא בסדר בו. התסמינים הם כדלקמן;

קושי בהתנעת הרכב

רכב לא מתניע

בעיות בהכנסה והוצאה של מפתח ההצתה

אורות לוח מחוונים מהבהבים.

 

ש: איך בודקים צילינדר סוויץ'?

בדיקת צילינדר סוויץ' היא פשוטה. אם אתה מבחין באחד מהסימנים לעיל, אל תסיים עדיין, בצע בדיקת צילינדר סוויץ' כדי לוודא את מצבו.

אתר ופתח את תיבת הפיוזים מתחת לגלגל ההגה ומשוך החוצה את פיוז אות המתנע.

בדוק את פס המתכת על הפיוז וודא שהוא לא שרוף או פגום. אם נשרף, החלף אותו בפיוז מתאים.

קח את מד המתח שלך וכוון את החוגה לוולט. חבר את הגשש האדום במסוף הסוללה החיובי ואת הגשש השחור לשלדה או למסגרת של המכונית. קריאת המונה צריכה להיות סביב 12.6 וולט. אם זה פחות מ-12 וולט, טען או החלף את המצבר.

הכנס את המפתח לתוך ההצתה וסובב את הסוויץ'. אם הרכב מניע, יש לך צילינדר מנעול הצתה עובד. אם הוא לא מניע, אבל אתה שומע נקישה כאשר אתה מסובב את המפתח למצב ההתחלה, מתג נעילת ההצתה גם טוב. אבל אם הוא לא מניע ולא השמיע צליל נקישה, יש לך מתג הצתה שבור שצריך להחליף.

 

ש: האם מנעולן יכול להוציא מפתח שבור שנתקע בסוויץ'?

ללא קשר לסוג המפתח שברשותכם, מפתח רגיל או משדר, אם הוא נשבר בתוך צילינדר מנעול ההצתה, מנעולן טוב שיודע את העבודה יוציא אותו בקלות.

 

ש: כמה זמן לוקח לבצע החלפת סוויץ' לרכב?

בתנאי שהאדם או המנעולן שמבצעים את ההחלפה מכירים את העבודה וכל חלקי החילוף הדרושים זמינים, ייקח רק 30 עד 45 דקות להתקין צילינדר הצתה חדש.

החלפת סוויץ' לרכב

מפתחות או פינים שחוקים בתוך צילינדר הסוויץ' עלולים לגרום לכשל בתפקודו התקין של הסוויץ' מה שיכול להוביל לכך שלא תוכלו להתניע את הרכב.
לפעמים המנוע לא יפעל למרות שהמפתח מסתובב בסוויץ', וזה בדרך כלל נגרם בגלל מתג ההתנעה הכושל שהוא רכיב חשמלי בתוך מכלול הסוויץ'. גם אם הסטרטר פועל עדיין תיתכן בעיה בהתנעה וייתכן כי הדבר נובע מבעיה באנטנת בסוויץ'.
מתג ההתנעה תקול עלול גם לגרום לרכב שלכם להיכבות באופן פתאומי תוך כדי נסיעה. ברוב הרכבים מנעולן הרכב יצטרך להסיר את חיפוי ההגה בעת החלפת הסוויץ'. לדגמים אחרים יהיה חור גישה המאפשר להסיר את הסוויץ' בקלות. ישנן מגוון שיטות אבטחה על הסוויץ', החל מכיסויי פלסטיק שונים ועד לברגים לחיזוק התושבת שלו.
לפני שממשיכים בתהליך הפירוק, יש לוודא שכל האבטחות המקבעות את הסוויץ' במקומו מוסרות כראוי. לאחר הסרת אבטחות אלו יש להכניס את המפתח לתוך הסוויץ' ולסובב למצב ACC.
במקרים מסויימים של שבירת מפתח בתוך סוויץ' לא יהיה ניתן לחלץ את שבר המפתח. אם שבר המפתח קטן ונמצא בחלקו הפנימי של הסוויץ' ייתכן שיהיה צורך לפרק את הסוויץ'.
לאחר שמנעולן הרכב פירק את הסוויץ' הוא יוכל לשלוף את שבר המפתח וגם לשכפל מפתח חדש במידה ויש צורך.

 

החלפת סוויץ' לרכב

 

לסיכום

לאחר שראית את הסיבות למפתח תקוע בהצתה וכיצד להסיר אותו, אתה לא צריך להיכנס לפאניקה בכל פעם שאתה רואה את עצמך במצב כזה. אל תשכח ליצור קשר עם מנעולן רכב אם כל השלבים מתבררים כלא מועילים. במקרה של מפתח שבור, אני ממליץ לקרוא למנעולן רכב שישלוף אותו בצורה מקצועית מבלי לגרום נזק נוסף לצילינדר מנעול ההצתה.

 

להזמנת מנעולן רכב מקצועי התקשרו למספר 0504400994 או לחצו על צור קשר.

החלפת סוויץ' לרכב
החלפת סוויץ' לרכב

השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

טלפון מנעולן חירום זמין 24/7

050-4400994

קבעו פגישה עוד היום